کد برای وبلاگ :: قالب وبلاگ :: کد آهنگ وبلاگکد دعای فرج برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

 

 

 

ابو حمزه ثمالی از شاگردان برجسته امام سجاد(ع)

ابو حمزه ثمالی از شاگردان برجسته امام سجاد(ع)

اسمش ثابت بن دینار بود و در رجال کشی از فضل بن شاذان روایت کرده است که حضرت رضا علیه‏السلام فرمود ابوحمزه ثمالی در زمان خود مانند سلمان فارسی در زمان خویش بوده است به جهت اینکه او چهار نفر از ائمه (حضرت سجاد و امام باقر و حضرت صادق و مقداری از زمان موسی کاظم) را خدمت نموده و در سال150 هجری وفات نموده است. 
و در کتاب منهج الدعوات از ابوحمزه ثمالی روایت کرده که گفت روزی خدمت حضرت باقر علیه‏السلام مشرف شدیم دیدم لبهای مبارکش حرکت می‏کند، چون نظرش به من افتاد فرمود: از دیدن این حال به فکر افتاده‏ای که من چه کلماتی بر زبان جاری می‏کنم؟
عرض کردم بلی فدایت شوم! 
فرمود قسم به خدا من به کلماتی تکلم نمودم که احدی به آن کلمات تکلم نمی‏کند مگر اینکه خداوند مهمات دنیا و آخرت او را کفایت کند. ابوحمزه گفت چه شود که آن کلمات را به من تعلیم فرمائید؟ فرمود ای اباحمزه هر کس از پی مهمی از خانه بیرون شود و این کلمات را بر زبان آورد یقینا مهمش برآورده شود و آن کلمات این است: 
بسم الله الرحمن الرحیم، توکلت علی الله، اللهم انی اسألک خیر اموری کلها و اعوذ بک من خزی الدنیا و عذاب الآخرة . دعای ابوحمزه از دعاهای مشهور حضرت سجاد علیه‏السلام است که آن حضرت به او تعلیم فرموده است 



منبع: حضرت سجاد؛ فضل الله کمپانی؛ مفید چاپ اول 1386.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 24 / 12برچسب:,ساعت 21:39 توسط سید علی طباطبایی| |

سایت های مفید زیر را هم سری بزنید